2020. augusztus 19., szerda

Helló, én!

Újhold az Oroszlán jegyében: 2020.08.19 (04h42p)

Bevezető gondolat: "Csak akkor fogadhatjátok el a valódi éneteket, ha leszámoltok azzal, akinek gondoljátok magatokat." (Soman Chainani)

☉☽

A korábbi napok erőteljes fényszögei még mindig érvényesek, de az újholdnak köszönhetően kissé áthelyeződik a fókusz – önmagunkra.

Az Oroszlán újhold az én kiteljesedése: itt van a leginkább lehetőségünk arra, hogy eggyé váljunk az "ez vagyok én" felismerésével. Igen ám, de én és én között óriási különbség van. Tudták ezt a görögök is, ezért két nagyon eltérő származású, illetve megnyilvánulású napistent tartottak számon.

Én, én, én

Én-azonosságunk – egónk – talán Apollónhoz áll legközelebb. Apollón számtalan remek képességgel rendelkezett: értett a jósláshoz, a zenéhez, tánchoz, íjászkodáshoz, a pusztításhoz és a gyógyításhoz. Az emberek között járt-kelt, így az emberekhez hasonló viselkedés jellemezte: megtapasztalta a szerelmet, a gyűlöletet, a féltékenységet, a haragot, a szolgálatot, a bosszút, a becsapást, a megcsalást és még sorolhatnánk.

Mi is hasonló módon tekintünk magunkra: önazonosságunk alapjait a hozott-öröklött minták és a személyes élmények adják.

Egónk visszatükröződése annak, amit gondolunk magunkról és lássuk be: folyamatosan önmagunkról gondolkodunk. Fejünkben megállíthatatlanul folynak a diskurzusok, véleményezések, eszmecserék, olyan őrült sodrásban, hogy egyszerűen énnek hisszük ezt a hömpölygő folyamot.

Én-tudat

Héliosz egy jóval ősibb istenség, ő a második generációs titánokhoz tartozik. Megnyilvánulása a mindent látó nap, aki mindig kellő távolságból figyel. A Nap nem azonosíthatja magát a földi léttel, mert ha közelebb jön, mindent felperzsel.

Ez az az én-állapot, amikor a tudatunk felébred, amikor képesek vagyunk "felülről" egy szélesebb perspektívából magunkra pillantani.

Ezzel kiemelkedünk az önös gondolkodásból, észrevesszük automatikus reakcióinkat és megváltoztathatjuk a magunkról alkotott képeket. Ha nem merülünk el teljesen az életünkben, hanem megfigyelőként vagyunk jelen, Hélioszhoz hasonlóan semmi sem kerülheti el a tekintetünket – így a valóságot is teljes egészében érzékeljük.

A most zajló folyamatok egyre közelebb visznek minket a második én-megfogalmazáshoz. Az Oroszlán újhold ráadásul gyönyörű, támogató fényszögeket kap. Egyrészt a Mars-Eris trigonja, hatalmas átalakító energiákat tartogat, melyhez a lappangó dühünk, haragunk és elfojtásaink felszabadítása kapcsán juthatunk hozzá.

A másik egy ritka (egzakt) yod-fényszög, amit "az isten ujjának" is szoktak nevezni. A 27. fokon álló Bak Szaturnusz 150 fokra van az Oroszlán Nap-Hold együttállástól és az Ikrek felszálló-holdcsomóponttól. Izgalmas egybeesés, hogy a holdcsomópont jegyváltásánál is jelen volt ez a fényszög, és onnantól erőteljesen kapargatjuk magunkban a kérdést, hogy mit is nevezünk valóságnak?

Ha az egót gondolatáradathoz hasonlítottam, akkor most a frissen fakadó forráshoz igyekszünk, hogy megtisztíthassuk magunkat az évek (életek) alatt felgyülemlett címkéktől, amik gátakat képeznek abban, hogy valódi önmagunk legyünk.

Ez egyszerre rettenetesen nehéz és végtelenül könnyű. Könnyűsége abban rejlik, hogy a legtermészetesebb állapotunk felé törekszünk. Nehézsége viszont a sok rögzült gondolatminta. Ahogy a folyó is "megtanulja" kikerülni, keresztülfolyni az akadályokat, úgy mi is együtt élünk, részünkké tettük a magunkról alkotott elképzeléseket, akkor is, ha negatívak, ha nem szeretjük őket.

Figyelni kell, jelen lenni, észrevenni és átírni. Ez pedig rengeteg gyakorlást igényel. De ha nem adjuk fel, ha következetesen kitartunk, ha elköteleződünk önmagunk átalakítása mellett, egyre többször mondhatjuk magunknak elégedetten mosolyogva: helló, én! Mert ez az én-felismerés olyan, mint amikor hosszas ködös-borús idő után ismét felragyog a nap.

Ha tetszett a bejegyzés, kérlek oszd meg, hogy másokhoz is eljusson!

Amennyiben érdekelnek az asztrológiai aktualitások, kövesd a Padparadsa facebook oldalát.

Related Posts with Thumbnails