2011. január 28., péntek

Végtére is létezik "nem isteni"?

Boris Vallejo: Vampire's Kiss
Épp az imént kaptam egy levelet egy ismeretlen címről, ami bibliai gondolatokat osztott meg velem az okkultizmussal kapcsolatban.
Eddig nem is gondoltam, hogy magamat az okkultizmussal hozzam összefüggésbe. Ezután sem fogom. A tréfás kijelentéseimtől eltekintve sosem foglalkoztam "varázslással". Ezután sem fogok. Illetve a Sátán üzeneteit sem közvetítem, sem múlt, sem jelen, sem jövőidőben.
Kérek mindenkit, aki úgy gondolja, ilyen tartalomra bukkan ezen a blogon:
NE OLVASSA! NEM KÖTELEZŐ! 

Viszont az e-mail felszínre hozta az oly régóta bennem szunnyadó kérdést:
Mi történne, ha a dogmákhoz híven ragaszkodó, egyéni ideáktól mentesek elmerészkednének addig a gondolatig, hogy a "sátáni" vagyis dualista világnézetet ők maguk tartják életben... Én a magam részéről az "isteni" egység felé törekszem, ítéletektől és minősítésektől mentesen igyekszem szemlélni a világot. Néha sikerül, néha nem. De minden esetre próbálkozom...

Végül egy kis játék:
Vonjuk ki ISTEN és SÁTÁN nevéből a magánhangzókat, és lássuk meg, mit találunk:
S T N

8 megjegyzés:

  1. Jó a betűjátékod, de vajon melyik másik nyelvben létezik ez így???
    Biztos azért gondolja a magyar magát minden népeknél különlegesebbnek, mert a nyelve ilyesmikre (is) képes.
    Azt gondolom, az ezotéria igen nagy távolságra van az okkultizmustól. A Biblia (vagy inkább katekizmus) hívők azok, akik hajlamosak egybe olvasztani az óceán eme két partját.

    VálaszTörlés
  2. Jó a cím, jó a gondolatmenet, és egyébként is: teljesen egyetértek Veled!
    A teremtő megtapasztalja önmagát. Minden lehetséges módon. Ettől szép!

    VálaszTörlés
  3. János, nem tudom, más nyelvben hogyan van, érdemes lenne megvizsgálni. Például a F-ÉN-Y szóban lévő "én" megjelenik a német L-ICH-T és az angol L-I-GHT szavakban is...

    Líbuc, igen, köszönöm! :)

    VálaszTörlés
  4. Az egónak jellemző vonása úgy vélni, hogy mindent, amit tud, azt tudnia kell. Sok ember beszél és cselekszik úgy, mintha pontosan tudná, mi a világ, a helyes életmód, a megfelelő viselkedésmód. Sohasem kérdőjelezik meg saját véleményük érvényességét. Tudósok, materialisták, ateisták, valamint az elfogadott vallások hívei általában, mindannyian úgy érzik, hogy ők birtokolják a valódi igazságot. És mindennek ellenére, mindeme tudományos és világi tudás, semmit nem ér. Tárgyak ismerete nem maradandó. Teljes egészében eltűnik, mikor a tudó aludni tér. Ami valóban létezik, az Én, nem ismerhető meg, mivel az nem tárgy. Láthatják-e a szemek önmagukat? Ízlelheti-e a nyelv önmagát? Ismerheti-e a tudó önmagát? Az Én az, ami te vagy. Nem tudsz kilépni belőle, hogy megismerd.

    (Andrew Vernon)

    Hihetetlen a nyelv. Főleg a magyar. :)

    VálaszTörlés
  5. Köszi az idézetet, Duende!
    Én is így látom: a vallás és a hit között az a különbség, hogy az egyik az egyház, a másik az isteni, a Gondviselés, a Mindenség felé irányul. Magyarázkodás nélkül, pusztán elfogadva azt. Ezáltal elfogadva mindent.

    És igen, a magyar nyelv csodálatos, szerintem is! :)

    VálaszTörlés
  6. Lám, a fény mennyivel fontosabb szó!!! Nem az ego miatt!!! Mennyivel jobban jelképezi azt, hogy a FÉNYben ÉN is benne vagyok, ahogy a fény is bennem. Az első szókettős szétválasztja a FÉNYt, világossággá és sötétséggé, mindegy, melyik nyelven. A fényben meg minden benne van...

    VálaszTörlés
  7. Így igaz János. Talán ezért is az istenre, a tudatosságra a legősibb és leginkább használatos metafora a fény. De ha Padparadsa nem írja le ezt a szójátékot, soha nem jutott volna eszembe. De fény gyúlt elmémben! Megvilágosító volt! :)

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails