"Amikor az isteni nemzőatya, Tvastri, meg akarta teremteni a nőt,
meg kellett állapítania, hogy már felhasználta minden anyagát
a férfi teremtéséhez, és nincs miből előállítania a nőt. Így alapos
megfontolás után fogta a Hold keringését, a kúszónövények kerekded
mozgását, az indák simulékonyságát, a füvek remegését, a nád
magasba nyúló karcsúságát, a virágok frissességét, a levelek
súlytalanságát, az elefántormány vékonyodó karikáját, az őzek
szemének pillantását, a méhraj laza rendjét, a napsugarak örömteli
ragyogását, a felhők zokogó panaszát, a nyuszik félénkségét, a pávák
hiúságát, a papagáj keblének puhaságát, a gyémánt keménységét, a méz
édességét, a tigris kegyetlenségét, a tűz izzásának meleg fényét, a hó
hidegét, a szajkó fecsegését, a kakukk csalogató hívását, a daru kétszínűségét
és a fogoly hűségét, s amikor mindez együtt volt, megteremtette belőlük
a nőt, és odaadta a férfinak."
meg kellett állapítania, hogy már felhasználta minden anyagát
a férfi teremtéséhez, és nincs miből előállítania a nőt. Így alapos
megfontolás után fogta a Hold keringését, a kúszónövények kerekded
mozgását, az indák simulékonyságát, a füvek remegését, a nád
magasba nyúló karcsúságát, a virágok frissességét, a levelek
súlytalanságát, az elefántormány vékonyodó karikáját, az őzek
szemének pillantását, a méhraj laza rendjét, a napsugarak örömteli
ragyogását, a felhők zokogó panaszát, a nyuszik félénkségét, a pávák
hiúságát, a papagáj keblének puhaságát, a gyémánt keménységét, a méz
édességét, a tigris kegyetlenségét, a tűz izzásának meleg fényét, a hó
hidegét, a szajkó fecsegését, a kakukk csalogató hívását, a daru kétszínűségét
és a fogoly hűségét, s amikor mindez együtt volt, megteremtette belőlük
a nőt, és odaadta a férfinak."