2018. február 19., hétfő

8 éves lett a blog!

Bevezető gondolat:
8
méltó vagy a szóra,
Jelentős Jelem!
Állva: homokóra;
fekve: végtelen
(Fodor Ákos)


Nyolc év rengeteg idő. Szinte végtelennek tűnik. Számtalan asztrológiai témát érintettem ez idő alatt, magamról azonban csak keveset és ritkán meséltem. Ha mégis megtettem, akkor általában az önismerettel kapcsolatos élményeimről volt szó.

Úgy gondoltam, hogy ezzel a "magasabb oktávval", vagyis a 8. évvel kicsit közvetlenebbre veszem a hangvételt - legalábbis e poszt erejéig. Ígérem, a többi bejegyzés szakmai jellegű marad!

Íme 8 érdekesség velem kapcsolatban.

1.

Ez a fénykép a másodikos farsangon készült, vagyis amikor épp annyi idős voltam, mint most a blog. Anyukám barátnője kölcsönözte a műselyem, virágos köntöst, a legyező nagymamám fiókjából került elő, az öv pedig jó ég tudja, honnan, de minimálból megvolt a "japán kislány" jelmez.

Az érdekesség, hogy 15 évvel később eljutottam Japánba, ahol felpróbálhattam egy eredeti, valódi selyemből készült, csodálatos ünnepi kimonót.

2.

Imádok sütni-főzni, ezt többen is tudhatjátok rólam, hiszen sokan a gasztros vonalról ismerhettek. Évekig főztem-írtam-fotóztam a Levin módra blogot, de túl sok időt vett igénybe, így végül bezártam az oldalt. Manapság legfeljebb csak az Instagramra teszek fel elvétve süteményképeket.

Egyik legjobb főzéssel kapcsolatos élményem a néhány éve barátnőkkel megrendezett "Vacsoracsata" volt. Öt héten át, minden szombaton felváltva láttuk vendégül egymást egy komplett, háromfogásos menüsorra. Az estéken rengeteget nevettünk, játszottunk, előkerültek a régi kínos fényképek és a legviccesebb sztorik.

Emlékezetes ételköltemények közt szerepelt Annácska tiramisuja, amiben több alkohol volt, mint a poharakban. Noémi abbahagyhatatlan padlizsánkréme, amit még desszert helyett is kanalaztunk. Dóri sajttortája feledhetetlen íz-orgia, és az egyik személyes kedvencem Eni gyöngyhagymás-szőlős szűzpecsenyéje volt. Én a chilis sütőtök-krémlevessel nyertem meg a játékot. Ajánlom mindenkinek az ehhez hasonló összejöveteleket! Nem is kell több, mint néhány jó barát, finom falatok és vidám hangulat!

3.

Éveken át hőlégballonoztam, Japánba is egy nemzetközi ballonverseny kapcsán jutottam el. Fantasztikus élmény, szerintem az egyik legfenségesebb repülési forma: csendesen, a széllel együtt suhanni a hegyek, folyók, házak, emberek felett. Volt, hogy súroltuk a fenyőfák csúcsát, a búzamezők kalászait vagy a Velencei-tó víztükrét. Láttam a hajnali párából kibomlani a tájat, és volt, hogy a leszállás után a környékbeliek pálinkával, borral kínáltak bennünket.

Legnagyobb csoda azonban a ballon felállítása közben fogni hátul a kötelet, és érezni, ahogy a levegőnek, a "semminek" súly és ereje lesz.


4.

Ez a fotó épp 50 éves. A képen Lobo, a család kutyája, sajnos én őt már nem ismerhettem, mire megszülettem, elpusztult. Apai ágon állatbolond ősöket tudhatok magaménak, nagyapám kis mókusokat mentett a közeli erdőből, mert elvesztették az anyjukat. Hazavitte és becsempészte a macskamama kölykei közé, aki becsülettel szoptatta a betolakodókat.

Valamilyen oknál fogva a papa vízisiklót is "háziasított", ezt a VIII. kerületi körfolyosós lakásában tette - a szomszédok legnagyobb bánatára. A téli álomból ébredt hüllő ugyanis eltévesztette a házszámot és a papa lakása helyett a szomszédos küszöbön tekeredett locsolócső-formába. Amire burleszkbe illő módon a hazaérkező lakástulajdonos óvatlanul rátaposott. Napokig zengett a gang a Balogh bácsit átkozó szidalmaktól.

Nekem felnőtt életem során nem volt saját kutyám, csak a szomszédokat "lízingelem". Idén azonban elfogott a vágy, hogy fenekestül felforgassam az életemet. Úgy döntöttem, benevezek egy malinois-ra. A belga juhászok egyébkén feltűnően hasonlítanak a fenti képen szereplő német juhász kölyökre. Még várom a megfelelő születési képlettel rendelkező ebgyereket.

5.

Voltak cicáim is, nem teljesen komplettek. Ez a kis vörös kandúr imádott fürdeni velem, így aludt a forró, habos víz felett a lábamon. A nővérkéje, Cicó pedig ügyesen apportírozott. Elhajított apró macskalabdákat, répavégeket hozott vissza és ejtett le pontosan a lábaim elé.

Ő mindig a sarkamban volt, amúgy macskamód. A kutya direkt követi a gazdáját, a macska pedig úgy csinál, mintha véletlenül épp arra akadna tennivalója, ahol a gazdi tartózkodik. Nehogy már azt higgye a bolond gazda, hogy a macskája ennyire ragaszkodik hozzá! Dehogy! Eléri, hogy azt hidd, épp fordítva van. Neki jutott előbb az eszébe a konyhába menni vagy a kanapéra heveredni.

6.

Két gyönyörű és nagyon tehetséges unokaöcsém van. A kisebbik teniszben jeleskedik, míg a nagyobb a repülésben és az üzleti életben. Húsz évesen saját vállalkozást vezet IGlass Hungary néven. A napokban készítettek egy rádióspotot, amit a képen látható Welker Gábor mond fel. A sört támasztó cukiság mellette az unokaöcsém. Ki gondolta, hogy 19 év után ismét kereszteződik az útjuk.

Tanulság: a kapcsolatépítést nem lehet elég korán kezdeni!

7.

Az egyik legfantasztikusabb hely, ahova eljutottam, Thaiföld. Nagyon tetszett a helyiek mentalitása, távol-kelet idegen, de elbűvölő varázsa, az ízletes thai konyha és három napig még Bangkok fullasztó nyüzsgése is lenyűgöző. Szerencsére az utazás nagyobbik részében egy szigeten tartózkodtunk, ahol az egyik legizgalmasabb élmény az elefántogolás volt. Lassú, ringatózó léptekkel haladtunk keresztül a dzsungelen ezeknek a több tonnás állatoknak a hátán.

A fotón a célba érkezés után a "taxisofőrünknek jattolok". Banánban kérte a jussát.

8.

És végül...
A finom ételeken kívül a kávéért és a jó borokért rajongok (bár itt bal oldalon bor helyett házi konyakot kóstolgatok). A kávé a mindennapok szertartásának a része, azzal indul a reggel és a baráti beszélgetéseknek is elmaradhatatlan kelléke. Ahogy a csésze melegíti a kezünket, a pörkölt-füstös illat betölti a teret, a lélek is azonnal feléled.

A borozás ünnepélyesebb hangulatú tevékenység, bár szintén elengedhetetlen mellé a kellemes társaság. A kisebb, hazai pincéket részesítem előnyben azokat, ahol szintén megjelenik a lélek: a szőlő szeretete, az elhivatottság, a kreativitás. Eger, Badacsony, Somló földje adja meg számomra a boroknak a legjobb zamatot, de nem zárkózom el más vidékek palackba zárt ízeitől sem. Itthon két üveg bort őrizgetek, a megfelelő alkalomra várva: egy hegymagasi rajnai rizlinget és egy fantasztikus színű chilei rozét.
Related Posts with Thumbnails