2014. február 19., szerda

A negyedik év

"A barátságnak négy formája van:
a hősies, az intim, a szellemi és a játékos.
De az igazi barátság mind a négyet egyesíti, s ezért nyugodtan mondható, hogy ez a barátság négy dimenziója.
A hősiesség az, hogy feláldozom érte életemet;
a szellemi az, hogy ahol együtt vagyok vele, az a szellemi világa;
a játék az, hogy olyan vidáman játszom vele, mint a gyermek;
az intim az, hogy feltárom magam."

- Hamvas Béla -


Ma van a blogom negyedik születésnapja: 2010. február 19-én, pontosan ebben az időben látta meg a napvilágot.

A blog születése könnyű volt: magával ragadott a lepkeszárnyú ihlet, én pedig átadtam magam neki, és gépelni kezdtem. Célom nem volt több, mint megosztani a gondolataimat, tapasztalataimat azokkal, akik nyitottak erre. És írni is szerettem volna. Nagyon…
A blog fejlődése és kibontakozása egyszerre volt hosszú, fájdalmas és csodálatos, hiszen, mint minden kreatív gyermek, az alkotójából - belőlem - táplálkozott.
Sokszor igazi próbatétel volt, a kitartásé, a hité, hogy ne adjam fel. Hogy folytassam. Írjak akkor is, ha nincsenek visszajelzések, ha azt sem tudom, olvas-e valaki. Hogy felkerüljön az égi aktualitás akkor is, ha fáj a fejem, rossz a kedvem, szomorú vagy csalódott vagyok.
Együtt formálódtunk, külsőségekben, stílusban, mondanivalóban.

És most itt vagyunk. Újabb mérföldkő, újabb születésnap. Visszapillantva a blogom röpke életére: vele - veletek - csak az öröm volt.

A jövő ígérete

A blog rendjét mindig is a csillagok rendje adta, egyéb tervszerűség vele kapcsolatban sosem volt bennem. De a születésnapokon lehetőség van rápillantani egy kicsit a jövőre, így megnéztem a blog szolár-képletét és kértem hozzá három tarot lapot.
A képi üzenet a következő volt:
   VIII. Az igazság
   XIX. A világ
   V. A próféta
Ezt a kódfejtést kaptam hozzá N.N-től: "Bízz a nem láthatóban. Jó hírek. Fejlődés. Új, nem várt, pozitív irányok." 
Mivel az önelemzés sosem lehet elég objektív, így az asztrológiai jövő-olvasathoz felcsaptam a Tranzitok kézikönyvét, az alapján írom ezeket a sorokat.
Várhatóan a bejegyzésekben több lesz az érzelmi töltés, az érzékenység (Rák aszcendens visszatér), és ezáltal a személyes hangvétel is.
Váratlan, előre nem látható és hirtelen változások a szakmai előmenetelben (Uránusz az MC-n).
(Lám, lám, az archaikus rendszerek egymástól függetlenül ugyanazt a nyelvet beszélik!)
Igyekszem finoman, gazdag képi világgal fogalmazni, hogy a Merkúr-Neptunusz együttállásnak az előnyeit, és ne a zavaros, érthetetlenségét ragadjam meg.
Kedvencem a képletben a Hold-leszálló-holdcsomópont és a felszálló holdcsomópont-Vénusz együttállás. Hogy ezek miket hoznak a felszínre, majd egy év múlva megbeszéljük…

A barátság négy formája

Aki tapasztalta már közvetlen közelről a bejegyzéseim alakulásának folyamatát, az tudja, hogy olykor több idő megy el a megfelelő kép és idézet kiválasztására, mint az írásra. Tökéletes összhangra törekszem, ezért a fotó mindig mögöttes tartalmat hordoz, a bevezető gondolat pedig egy kortynyi, tömény esszencia.
Szeretném most ezt a lényegi oldatot alkotóira bontani, hogy érthető legyek:

Szerencsés ember vagyok, sok igazán közeli barátom van, akikre igazak Hamvas sorai. De ennél jóval több barátom van, hisz itt vagytok ti is - az OLVASÓK.

Hősiesen feláldozzuk magunkat egymásért: az időnket, ami manapság talán az egyik legértékesebb tényező, hisz olyan kevés van belőle, és az is egyre fogy. Én, amíg írok, te pedig amikor olvasol.

Szellemi, mert ahol együtt vagyunk, az a szellem világa. Sokszor veszem észre, hogy írás közben megszűnik a szándékosság, és csak vezetik a kezemet a képernyőre vágyódó szavak, sorok, mondatok. Te pedig, ha átadod magad, beleolvadhatsz ezekbe.

Játékos, mert együtt játszunk el a gondolatokkal. A játék nem más, mint örömteli tanulás: tanulok tőled láthatatlanul is. És remélem, a játékos kedv ragadós, s olykor te is továbbgördítesz innen egy-egy gondolatlabdát, továbbrajzolsz az életedben egy-egy elképzelést.

És intim, a lehető legintimebb, a tiszta lélekig csupasz. Hiszen minden gondolat, szó, kép, idézet mögött ott vagyok. Feltárom magam. Tőletek pedig fantasztikusan meghitt, bensőséges hozzászólásokat, üzeneteket, szótlan megerősítéseket kapok.

Köszönöm!

7 megjegyzés:

  1. Köszönöm a csodás szülinapi ebédet! <3

    VálaszTörlés
  2. Eszter! Gratulálok a blogszülinaphoz, egyben köszönöm, hogy itt vagy, hogy olyan alapos és igényes vagy, meg egyáltalán, hogy olyan vagy, amilyen, és ezt megosztod velünk akkor is, amikor mi még egy hozzászólást is ellustázunk, pedig ki nem hagynánk egy bejegyzést sem! /Gondolom, nem csak én vagyok így vele, ezért a többes szám./

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Kati!
      A hozzászólás nem elvárás, ha valaki úgy érzi, megosztaná a gondolatait velem, úgyis megteszi. Akár más formában is :) Ennél nagyobb öröm, ha elolvasol / elolvastok minden bejegyzést!

      Törlés
  3. Szívből örülök, hogy meszületett ez a csodálatos blog! Tényleg nagyon szerencsés vagy, hogy sok igaz barátod van.

    VálaszTörlés
  4. Mindig, minden írásodat várom és elolvasom. Mindig fogalmazom a hálás szavakat, és mindig olyan hosszú, terjedelmes esszé lenne, hogy nincs időm leírni. Sajnos ezért csak ritkán kommentelek, de tudnod kell, mindig nagyon hálás vagyok a Hősiesen, Játékos Szellemben megírt Bölcs Tanításaidért.

    VálaszTörlés
  5. Joli, nagyon köszönöm, Neked is! :))

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails