2010. május 17., hétfő

Egy férfi, aki megérdemli

Talán némileg szokatlan bejegyzés tőlem. De valahogy ma ilyen rendhagyó-bejegyzések napom van.
Egy számomra fontos személynek van a születésnapja. És ahogy a különböző blogokat elnézem, mások szívének is éppoly kedves. Számtalan bevezetőnek szánt gondolat, képhez társított vers az ő tollából született.

FODOR ÁKOS

Van olyan szerencsém, hogy láthattam az írását grafológus-tanoncként, nézegethettem a képletét asztrológusként, és találkozhattam a haikuk és koanok mögötti létezővel, lelkes rajongóként. Majdnem egy napon született apukámmal, sok közöttük a hasonlóság:

A hétköznapok tisztán és élesen látása sajátos képzeletvilágba burkolva
A zenei érzékenység
A mindenféle rendszertől, hivataltól és a népszerűsítő aktustól való távolmaradás
És az elismerés hiánya...

Ez a zseniális "költő és guru", ahogy V. Fable jellemezte nem kap hetente fantasztikus kitüntetéseket, díjakat, médiaméltatást - bár ez utóbbira nem is vágyik túlságosan.
Nincs József Attila-díj, Kossuth-díj, Prima Primissima-díj a neve mellett, holott szerintem - bár jócskán elfogult vagyok vele - még egy irodalmi Nobel-díjat is megérdemelne (már ha költőknek adnak ki ilyet?!)
Hol vannak a Nagy Döntéshozók, akik megszavazzák azt, ki erre vagy arra érdemes?
Mi alapján teszik le voksukat bizonyos művészek mellett?
Nem az számít, hogy valakit a szerelmes kamaszoktól az esküvői meghívó szövegét fogalmazó fiatalokon át, az érettebb korosztályig mindenki egyformán kedvel, méltat, idéz?
Mi kell ahhoz, hogy észrevegyék azt, aki nem a csapból/tévéből/újsághasábokról folyik, csupán gondolataival láthatatlanul lelkeket simogat?

Tudom, hogy egy ilyen blognak nincs túl nagy visszhangja, és nem is mérhető a fenti elismerésekhez az én szerény emlékplakettem, mégis szeretném SZÜLETÉSNAPJA ALKALMÁBÓL FODOR ÁKOSNAK AJÁNLANI AZ EGYETLEN, ÁLTALAM SEBTIBEN ALAPÍTOTT "FODOR ÁKOS-DÍJAT".
Köszönet a csodás, elgondolkoztató, felkavaró, megríkató, mosolyra fakasztó, megosztásra váró szavaiért!

Akinek van kedve, csatlakozhat, osszuk meg egymással a legkedveltebb Fodor Ákos gondolatokat!

Örök krédóm:
Címerpajzsfölirat
Nagyon - vagy sehogy.
Fodor Ákos

4 megjegyzés:

  1. Az igazi művész nem az elismerésért alkot, legyen az akármilyen formájú...
    Azt hiszem, ebben a körben méltán lesz népszerű ez a bejegyzésed.
    Ez azonban annak szól, akiről szól.

    VálaszTörlés
  2. Neki is eljuttattam... :)
    És persze, az alkotás az alkotás öröméért történik, de az elismer mindenképpen jól esik. Neki is, aki létrehoz, nekünk is, akik élvezzük!

    VálaszTörlés
  3. De jó! Csatlakozom! Fodor Ákos szerintem is zseniális, csúcs, fantasztikus, na mit írhatnék még?! Egyébként is szeretem, mikor valaki nagyon röviden és precízen tud agyba és szívbe találni és Ő ennek mestere. Nem beszélve arról hogy tényleg LÁT...

    Nekem a kedvenceim tőle (persze még kb. 100-at tudnék idemásolni...):

    "- Vallj színt! rivallják.
    - Szivárvány... suttogom."


    "Minden megérint.
    - Úgy látszik: sose nő be
    a szívem lágya."

    "Levél vagyok. Zárt küldemény.
    Dolgom: hogy kézbesítsem.
    - Ha föltépném, sem érteném:
    Istennek írta Isten."

    "az a sírás várjon. Várnia kell.
    Sokáig, akármeddig, nem tudom.
    Az isten verje meg lépteid
    nyomát. Lábaidra,
    lábaidra vigyázzon."

    "- Hová sietnél? Hiszen ott vagy."

    "nincs rossz fű. Nincs szél,
    ami ne jól fújna. Nincs
    hamis madárfütty"

    "Nem út és nem cél:
    érthetelen, gyönyörű
    helybenröpülés."

    "Fölmérem határaimat:
    határtalanok.
    Kitapogatom korlátaimat:
    korlátlanok.
    Talán nem is lehetne hol s hogy lennem
    - mégis vagyok."

    VálaszTörlés
  4. Látom, Nálad is eléggé hosszú a sor! :)

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails